Saturday, 8 November 2014

JOmmm KenaLi SAYA

Assalamualaikum semua

Kali ini entry saya lebih kepada nak kenalkan diri saya. Nama sebenar saya NOOR ATIQAH BINTI MOHD YUNUS  tapi di mukabuku (fb) lebih dikenali sebagai NatiQah yuNus. Hihihihi.. Maksud nama tu N tu stand for Noor..nak tulis panjang jadi saya short kan..tu yang terjadi NatiQah yuNus.

    Saya seorang yang tegas cikit, seorang tepat pada masa, saya pun tak berapa suka buat kerja        last minit conth kalo nk ajak saya dating pun saya x suke orang tu ajak saya last minit. Sbb saya suke merancang waktu saya...bagus kan tapi kadangkala berlaku jugak last minit nie..sekali sekala xpe masih boleh layan. Selain tu saya juga suka berdikari saya suke merebut peluang bila nmpk ada manfaat utk diri saya. Saya anak bongsu dari 3org adik beradik. Jom lihat gmbar kat bawah nie...ni la rupa saya yg sebenrnya. Tapi xdela kepala sengget mcmtu ear..tu gambar je..hihihi


Saya juga merupakan seorang graduated daripada UTHM dengan memegang ijazah sarjana muda kejuruteraan awam dengan kepujian. Senang cakap saya bru g je grad bulan 10 aritu. Cakap pasal kejuruteraan da sah2 ramai yang cakap kenapa ambil kejuruteraan kan perempuan. Pada saya tanpa golongan2 orang macam saya kamu semua mesti masih duduk di dalam pondok buatan sendri beratapkan daun nipah @ kamu semua tidak akan merasa duduk di dalam bangunan yang selamt dan rekabentuk yang menarik. Saya ambil kejuruteraan sebab minat saya yang mendorong. Lelaki dan perempuan sama saja. Tiada jauh banding saling melengkapi apabila perlu dalam pekerjaan. Jom saya belanja gambar konvo saya sekeping je.


Konvo pun da lepas.. ALHAMDULILLAH waktu mengganggur saya x lama. Sebulan je lepas abis final exam saya duduk rumah. Kebetulan tengah puasa tu yang fikir x nak kerja lg. Tapi dalam duduk rumah tu saya apply jugak kerja lalu jobstreet. Nk kata rezeki pun xtahu tapi mungkin doa mak ayah jugak rasanya. Saya dapat call dan trus arrange for interview. Pergi2 interview trus dpt kerja. Mula 4hb 8 2014 di PAMIR DEVELOPMENT SDN BHD.  Sekarang saya menetap di SETIA TROPIKA JB. Yang best nyer company siap sediakan hostel tanpa potong gaji. So sgt2 jimat kan. Duduk je setia tropika tapi saya manage site kat mutiara rini skudai. Sekrg da kerja rutin harian pun da berubah. Seronok sangat jumpa kawan baru dan memg best bila semuanya bersikap professional dan friendly.


Nampak da panjang sangat da entry saya kalini. Tapi ni serba sedikit pasal diri saya. Ada yang lebih seronok yang saya nk kongsi lagi. Nantikan entry saya lagi okie. Saya masih baru berblog. Harap2 anda2 sudi follow saya dan jadi rakan saya. Kita jumpa di entry yang akan dtg. Bye semua... ☺☺


2 comments:

  1. Selamat datang ke dunia blogger ..
    cayok2 ..mie belum bergraduated lagi cemburu lak rasanya ..
    entah laa mungkin 1 tahun stengah lagi kot @UNIMAS...

    apa2 hal selamat datang ke dunia blogger .. salam kenal dari

    Mie Jf

    http://mie-cyber.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Pasti graduated bila tiba masa nanti ☺

      Delete